Watches, Tigers and Fairy Tales

According to a recent study of the Luxury Institute ( luxuryinstitute.com) the main reason why today customers buy a luxury product is the big quality of this product. For carrying out this study, the luxury institute has asked people who earned more than 150.000 dollars per year. The surveyed people are from China, Germany, France, Italy, Japan, USA and UK. In this survey, 73% people considered product’s quality as the most important characteristic for a luxury good. Handcrafting (65%) and design (54%) were some aspects searched by these costumers too. But when a client buys a luxury good, he/she looks for something more than a normal product…he/she looks for a dream. François-Henri Pinault, CEO of PPR (Luxury group owner of brands like Gucci, Stella McCartney, Bottega Venetta, Yves Saint Laurent, etc.) said one phrase that I always love and in my opinion says everything “the motor of the luxury world is the dream”. Well…. That’s what Cartier and Van Cleef & Arpels made me do when I watched one of their lasts facebook campaigns.

Van Cleef & Arpels shows us in a magical way their different watch’s models and their difficult and creative movements. A girl who grows up and who find her love in Paris… and in a watch! What do you need more for dreaming? My favorite… Le Pont des amoureux ….so cute!!

Cartier introduces us in a more dangerous travel inside the jungle, where its new watch has born with its symbol: the tiger (one day I will talk you about why the tiger is the symbol of this luxury house). In the watch we can see a new movement for the house which makes the tiger balanced while you walk. The name of this masterpiece? Of course…take note in the case you win the loto: Promenade d’une Panthère.

Keep Dreaming my dears…. but don’t loose your time.

 

Selon une récente étude fait par le Luxury Institute (luxuryinstitute.com) aujourd’hui les clients du secteur du secteur du luxe pensent que la principale caractéristique qui doit avoir un produit du luxe est une très bonne qualité. Pour mener cette étude, le Luxury Institute a questionné aux personnes de Chine, Allemagne, France, Italie, Japon, US et UK qui gagnent plus de 150.000 dollars par an. Dans le résultat de cette enquête, 73% des personnes considèrent que la qualité du produit est la caractéristique la plus important dans un produit de luxe. L’artisanat (65%) et le design (54%) sont aussi d’autres aspects qui doivent être présent dans un bien de cette catégorie. Mais quand un client achète un produit de luxe il/elle cherche aussi quelque chose de différent … il/elle cherche un rêve. François Henri-Pinault, PDG du groupe PPR avait dit une fois une phrase qui explique parfaitement cela: “Le Moteur du luxe est le rêve ». Bien…c’est exactement ce qui m’a fait faire Cartier et Van Cleef & Arpels quand j’ai regardé l’une de leurs dernières campagnes facebook.

Van Cleef & Arpels nous montre d’une façon un peu magique leurs différents modèles de montres et  la difficulté et la créativité de leurs mouvements. Une fille qui devient femme et qui trouve en même temps l’amour à Paris … et dans une montre! Romantisme dans état pur ! Qu’est-ce qu’on a besoin de plus pour rêver? Ma favorite? Le Pont des amoureux …. Une petite merveille!!

Cartier nous introduit dans un voyage plus dangereux à l’intérieur de la jungle, là où le symbole de la maison habite: le tigre (un jour je vais prendre le temps de vous expliquer pourquoi cet animal est le symbole de cette maison du luxe). Dans la montre nous pouvons apercevoir un mouvement balançoire en même temps qu’on marche. Le nom de cette petite merveille ? Bien sûr… prenez note au cas où vous gagnez la loto: Promenade d’une Panthère.

Continuer à rêver …. Mais ne perdrez pas votre temps.

 

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One thought on “Watches, Tigers and Fairy Tales

  1. […] watches that are almost masterpieces. I’ve talked in past comments about the magic world around Van Cleef & Arpels and Cartier’s watches. But this year, it is Montblanc and Chanel the brands which catch my […]

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