From Karl to your iPad/iPhone

Since few years ago, almost all luxury houses has collaborated with cheaper prêt-à-porter brands such as H&M, Mango, or web sites such as net-a-porter.com
Lanvin, Jimmy Choo, Versace, and the last one… Karl Lagerfeld. Well, Karl collaborates with everyone! Coca Cola, Macy’s, Sephora, Printemps, net-à-porter.com, etc. Eventhough, Karl still being a real success thanks to his strong image.
For promoting his new collaboration with the website net-a-porter.com, the site has created a special interview called “face to face: Karl Lagerfeld”. But the promotion doesn’t end there. The web site has create augmented reality stores, where if you go with you ipad/iphone and with the special application created for this event, you can you in front of the posters/store windows and to buy the product that you want in that right moment. It’s not great??It’s not the first time that net-a-porter.com does that. You can see the video of the operation that they did on September 2011.

Depuis quelques années, Presque toutes les maisons de luxe ont collaboré avec des marques de prêt-à-porter moins cher comme H&M, Mango, ou même de sites comme net-a-porter.com
Lanvin, Jimmy Choo, Versace, et le dernier arrivé… Karl Lagerfeld. Bon, Karl collabore avec tout le monde! Coca Cola, Macy’s, Sephora, Printemps, net-à-porter.com, etc. Néanmoins, Karl continue toujours à profiter de son succès sans dégrader par contre son image.
Pour promouvoir cette collaboration, le web site a développé une stratégie 100% créative. Premièrement, il a réalisé une interview de Karl à Karl. Cela veut dire, Karl fait une question, Karl répond la question. Aussi simple que cela peut paraître L’interview s’appelle «face to face: Karl Lagerfeld » et vous pouvez la voir ici en bas. Deuxièmement, le site a créé des magasins de réalité augmenté par toute la planète : London, NYC, Paris, etc. Tu arrives avec ton ipad ou ton iphone et l’application spéciale créée pour cette occasion, et tu commences à photographié la vitrine pour acheter ce que tu veux. N’est-ce pas genial? Mais ce n’est pas la première fois que ce site web a fait cette type d’opération. Il l’avait aussi fait en septembre 2011 (voir la vidéo ci-dessous).

Advertisements
Tagged , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: