When a Car become a Guitar Hero

Citroën DS5 has launched a new web campaign in Germany with music as its main subject. In collaboration with the german editions of the magazines “Rolling Stones” and “Musikexpress”, Citroën DS5 has created a contest for musicians, music groups, etc. The idea, called “Completely. Different” is to create a new version of a classical music themes already selected by the brand. This same thing was done by the brand with its mythical DS car: she reinvented it completely. Mozart, Pachelbel, Beethoven, and others, will be reinvented by new German musicians. People will be able to listen to the music that these artists have created for this occasion in Citroën DS5’s web site, and vote for their favorite version. The contest will be linked to the brand’s Facebook site. At the end, the person who gets the most votes in the web site will have the opportunity to drive this car for one year. They will also select one song, with the help of a Jury composed by important musicians, to appear in the Rolling Stone and Musikexpress CD. If you would like to get more information you can visit the campaign’s website: http://www.ds5-sound.de/


This, however, is not the first time Citroën uses music in its campaigns. A few years ago, the French brand created an ad which played a German. This German song later transformed into the French hymn “la marsellaise” in the moment the logo appeared. I personally found this very amusing.. Although I can’t be sure if the German people found it as funny as I have. Why? Because germany has the image of the car’s country, and a French car company such as Citroën tries to take it. What is for sure, it’s that Citroën has made classical music its “force”

Citroën DS5 a lancé une nouvelle campagne web  sur son site allemand qui a comme principal sujet la musique classique. Avec la collaboration des magazines allemands “Rolling Stones” et “Musikexpress”, Citroën DS5 a créé un concours pour des musiciens ou groupes de musique. L’idée, appelée “Complètement. Différent”, est de créer une toute nouvelle version d’un morceau de musique classique déjà sélectionné par la marque. Il s’agit de faire la même chose que la marque avec son modèle classique et mythique DS : elle le réinvente complètement. Mozart, Pachelbel, Beethoven, et d’autres, sont réinventés par les nouveaux talents de la musique allemande. Ensuite, les internautes vont pouvoir écouter et voter pour la version que ces musiciens ont créé pour cette occasion sur le site web de Citroën DS5. Le concours va être (bien sûr) connecté avec le site facebook de la marque. A la fin, la personne qui aura le plus de votes sur le site web pourra conduire la nouvelle voiture pendant un an. En outre, si sa chanson est choisie par un jury composé d’importants experts du monde de la musique allemande, elle pourra être présente sur le CD de musique du magazine Rolling Stones et Musikexpress.  Si vous voulez voir le site : http://www.ds5-sound.de/

Ce n’est pas la première fois que Citroën utilise la musique comme sujet de ses campagnes. Il y a quelques années la marque française avait créé un spot où l’on entendait l’hymne allemand pendant que l’on voyait la voiture, et au moment où le logo de Citroën apparaissait, la musique se transformait en « La Marseillaise». De mon point de vue, l’idée est drôle, mais je ne suis pas si sure que les allemands l’aient trouvé aussi drôle que moi. La chose qui est sure est que Citroën a fait de la musique classique sa principale “force”.

And other wonderful Citroën ad/ et une autre pub géniale de Citroën:

Advertisements
Tagged , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: