“LUKE… I’M YOUR BRAND”

Answer quickly to this question: if I tell you “Star Wars” in which brand do you think first? Volkswagen, Adidas or Pepsi?

Well…it’s not a tricky question at all…because these three brands are or have been related to this historic film saga. Everything depends on your memory: long-term or short-term.

Let’s start fort the oldest one: Pepsi, 1997. Inside the “generation next” strategy, we could see this creative commercial where Dark Vader Fight against the security cinema guard in front all the audience. It’s just an easy association between the pleasure of drinking Pepsi and the pleasure of watching a wonderful movie.

The next one is Adidas. With its “All Star” collection, Adidas created in 2010 a commercial where the most important sport (and not sport) people get inside the famous Star Wars Cantina, and they even talked with Harrison Ford!! I think that it’s a great association because at the end you really associate “Star” with Adidas.

And the last, and the most commented, Volkswagen. What to say more about the ad with the famous kid who believes himself the own Dark Vader….well… it has been so successful that it has been elected as the best ad during 2011. Even more…for the 2012 Superbowl, they have created another ad linking the Volkswagen car with Star Wars music, but this time with dogs. I’m not so convinced about this last ad, but I imagine that the main strategy is to get profit from last year commercial.


And now, with the Star Wars fever, a French fast food chain has created an inspired Star Wars Commercial. The result: I’m not so convinced.

In fact, we can’t use Star Wars for everything.

 

 

Répond rapidement à cette question : si je te dis “Star Wars”, quelle est la marque qui vient en premier à ton esprit? Volkswagen, Adidas ou Pepsi?

Bon…ce n’est pas du tout une question piège car ces trois marques sont ou ont été en rapport avec cette saga historique. Tout dépend si votre mémoire est à long-terme ou à court-terme.

On commence avec la pub la plus ancienne: Pepsi, 1997. La marque avait la stratégie « Génération Next », et dans cette pub nous pouvions voir comment Dark Vador luttait avec le surveillant du cinéma face à tous les spectateurs. C’était une forme facile d’associer le plaisir de boire Pepsi avec le plaisir de regarder un bon film.

L’autre pub est d’Adidas en 2010. Avec sa collection “All Star”, Adidas crée en 2010 une pub où les célébrités les plus importantes du monde sportif (et quelques unes hors du monde sportif comme le rappeur Snoop Dog) se trouvent à l’intérieur de la « Star Wars Cantina » et parviennent même à parler avec le personnage d’Harrison Ford !! Je pense que c’est une très bonne idée car à la fin de la publicité on réussit vraiment à associer la marque Adidas avec « Star Wars ».

Et pour conclure, la pub la plus commentée et récompensée : Volkswagen. Que dire de plus de cette pub avec le déjà célèbre enfant qui croit être Dark Vador en personne? Cette pub a été aussi célèbre qu’elle a été choisie partout comme l’une des meilleures pubs de l’année 2011. Et encore mieux… pour le Superbowl 2012, Volkswagen a créé une nouvelle pub également avec Star Wars comme sujet principal, mais cette fois-ci avec des chiens. Je ne suis pas trop convaincue par cette dernière pub, mais je pense que l’idée est de tirer profit du succès de la pub de l’année dernière.

Et maintenant, même une chaîne de fast-food française (Quick) a créé une pub inspirée elle aussi de Star Wars. Le résultat n’est pas terrible.

En fait, nous ne pouvons pas utiliser Star Wars pour à tout propos.

Advertisements
Tagged , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: