“Scream” Communication

Two different brands, two different products, but the same communication strategy. In the past, Old Spice used the strategy of a long and addictive speech in front of the camera with the old spice bottle all the time in the image. The campaign’s success was huge in terms of notoriety and sales. That’s why the brand stays with the same strategy but with a little and shocking change: The guy (not the same one as in the past ads) screams a lot. But we can confirm that it’s still a big success because the motto “po-po-po-po-po-power” definitely works!!

And the other one comes from Lithuania. I don’t know if I would buy this water after seeing this campaign…but what’s for sure is that this campaign usesa strategy never used for advertising water: fast images, big typography, a very loud off-voice, impacting photoshop images… It’s very weird, but it works perfectly for doing a big buzz in internet.

Which one do you prefer? Old Spice or Vytautas Water?

 

Deux marques différentes, deux produits différents, mais la même stratégie de communication. Dans le passé, la stratégie de communication de la marque américaine Old Spice était focalisée sur un discours continu de l’image de la marque, un footballeur américain face caméra qui tient une bouteille d’Old Spice à la main. La campagne avait été un vrai succès non seulement en terme de notoriété, mais aussi en terme de ventes. C’est pour cela qu’Old Spice continue avec la même stratégie, mis à part un changement petit mais impactant : l’image de la marque (qui a changé) n’a plus une voix de séducteur, mais crie puissamment. Mais on peut être sûr que cela va être un autre succès, grâce à la petite chanson à la fin de la pub  “po-po-po-po-po-power” qui reste à merveille dans l’esprit du consommateur!

Et l’autre pub provient directement de Lituanie. Je ne sais pas si après avoir vu cette campagne j’achèterai cette eau minérale. Mais une chose est sure, c’est que la stratégie utilisée ne l’a jamais été auparavant pour communiquer sur de l’eau minérale. Des images qui passent très vite, des mots qui occupent tout l’écran, une voix-off qui crie, des images impactantes photoshopées. Une annonce très bizarre, mais qui marche très bien pour faire beaucoup de buzz sur internet.

Quelle publicité préférez-vous? Old Spice ou Vytautas Water?

 

 

Advertisements
Tagged , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: