A Copycat in a balloon

It seems that not only Louis Vuitton imagined blowing a balloon and flying away from Paris. Also the prestigious brand from New York “Carolina Herrera” did it. A balloon can be considered as a metaphor of both evasion and luxury. In the past it has appeared in Christian Dior Perfumes ad “Miss Dior Cherie”

When we compare Louis Vuitton and Carolina Herrera’s ads, we can notice that there are some small differences:

Protagonists:

  • LV: A girl alone looking for adventure and with a similar position than the man in the Carolina Herrera’s ad
  • CH: A chic couple. Both of them looking together towards the same direction and facing the sunlight.

Bags:

  • LV: We see that there is one….but it’s not the star in the ad. The most impacting characters are the girl and the balloon, ready for travel and adventure.
  • CH. LOTS of Bags. In all colors! And it occupies almost ¼ of the ad visual. It’s great to catch the viewer’s attention.

The fact that both brands share the same theme can just be a coincidence taking into account both brands’ targets:  de-luxe consumers.  Louis Vuitton has used travel & evasion as a synonym of exclusivity and adventure. In the 19th century, Louis Vuitton was a trunk craft for clients whom moved out or travelled. In each Louis Vuitton past ads, travel has been elevated to a concept.

Carolina Herrera, even if it’s not famous in France, is still one of the major couture brands in the world. With a chic and “new England” image, it concentrates its attention more on the product than on the spirit of it. Having a very different background than LV, Carolina Herrera doesn’t have a history that makes us dream, so it’s the way to present the product that will count the most. With Louis Vuitton, we want to travel with the girl. In the Carolina Herrera’s ad, we watch an example of couple flying away.

None of these ads are the first ones to use evasion as a synonym of luxury:  other ads explore flying as a evasion metaphor (eg. Dior or Cartier).

The reason: time for evasion, adventure and exquisite transportation convey freedom, luxury and the  means which go with them. Another dream…

Le visuel d’une des dernières annonces de Louis Vuitton est une montgolfière ayant pour fond la cour carré du Louvre. La marque new yorkaise qui monte et  qui s’installe en France, Carolina Herrera, a choisi également un ballon, symbole de  l’évasion et du luxe.  Dans le passé, le visuel de la montgolfière a été aussi utilisé dans la pub du parfum de Christian Dior “Miss Dior Chérie”

Si nous comparons les annonces de Louis Vuitton et Carolina Herrera, nous pouvons noter  quelques différences :

Protagonistes:

  • LV: Une femme, seule, part à l’aventure  en tenant une position similaire à celle de l’homme de la publicité de Carolina Herrera.
  •  CH: Un couple chic. Les deux personnages regardent dans la même direction,  face au soleil.

Sacs:

  • LV: Un seul sac en visuel  mais il n’est pas toutefois le protagoniste de la publicité. Les  rôles principaux  sont tenus par la femme et la montgolfière, prêtes pour le voyage vers une nouvelle aventure.
  • CH. De nombreux sacs de toutes les couleurs!  Et ils occupent presque  ¼ du champ visuel -parfait pour capter l’attention de l’acheteuse potentielle.

Il est possible que ce soit  une simple coïncidence ;  les deux marques ont la même cible : le consommateur des produits de luxe. Louis Vuitton utilise le voyage et l’évasion comme les symboles d’exclusivité et d’aventure. Au 19ème siècle, Louis Vuitton fabriquait des malles artisanalement pour des clients en déménagement  ou en voyage -un vrai concept reconnaissable de la marque encore aujourd’hui..

Carolina Herrera, même si elle n’est pas encore  très célèbre en France, est l’une des marques de  haute couture les plus connues au monde. Avec son image « chic & New England », elle met en valeur plus le produit que l’esprit de la marque. Carolina Herrera n’a pas une histoire qui fasse rêver, c’est la façon de présenter le produit qui va être la plus importante.  Avec Louis Vuitton on veut voyager avec la femme. Avec Carolina Herrera, on observe un couple s’envoler.

Mais aucune de ces pubs ne sont les premières à utiliser l’évasion comme synonyme de luxe: d’autres marques ont utilisé des moyens de transport originaux comme une métaphore de l’évasion. (eg. Dior or Cartier).

La raison: le vrai luxe ! Celui du temps pour l’évasion et l’aventure avec les moyens qui vont avec…  Un autre rêve…

Ad carolina herrera bags 2012

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Louis Vuitton 2012 Balloon ad

Miss Dior Chérie Balloon Print Ad

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