Happy Hour, Happy seconds

montblanc watch Nicolas Rieussec

Time is gold. Our daily lives are stressful and fast. Lunch breaks, dinners and weekends are what we can consider a real “Happy Hour”. However, some luxury brands can make our hours different with special watches that are almost masterpieces. I’ve talked in past comments about the magic world around Van Cleef & Arpels and Cartier’s watches. But this year, it is Montblanc and Chanel the brands which catch my curiosity.

Montblanc has successfully diversified its brand. Montblanc has now become the specialist in luxury accessories for men and women. Luxury Watches, Writing accessories, Leather goods, Jewelry and recently even fragrances. Montblanc has become the image of being elegant with smart & simple things. Montblanc wants that people still thinking on its watches as reference of good time quality. And what defines the quality in time? It’s the way we spend it. It’s the way we use it. If we spend our time admiring beautiful things, even if they are one second long, it would mean that we have spent our time in a good way. With its campaign “The beauty of a second”,  Montblanc wants People to realize how their time can be stunning.  The idea is simple: People (web users) will record one second of their lives (and just one). Montblanc, with the help of a creative film director will put all the seconds together, split by subject in a film. The result is as the title says: Beautiful.



Chanel Première

When we think of Chanel Watches, the famous J12 are the first to come to Chanel’s fans mind. Already Iconic for its white ceramic and its revolutionary design, the J12 has become the pillar of all the jewelry & watches Chanel strategy. However, other models support Chanel’s product portfolio. The Chanel Première, already presented some years ago (see first video) has been re-invented, and therefore, re-launched.

Chanel shows in its new “Chanel Première” video sequences that follow the same rhythm than a timer. The only protagonist of the ad: the new Chanel Première watch. We don’t see the faces of the different girls, neither their whole look. The only thing that matters is their watches and how well they fit with all the different looks: young girls, business girls, urban girls, night-dressed girls, etc…and all of them accessorized perfectly their Chanel’s look with the new Chanel watch. Another important aspect of the video is the rhythm of it. Almost all video sequences are one or two second long. This make the viewer to get concentrate on the watch, which is the unifying element in the whole video. Also, in a subliminal way, we can see the Chanel n°5 perfume. In general, focusing the ad on the product is Chanel’s strategy already used in past videos campaigns. Remember the viral “nails” campaign (with only dancing fingers) or the “Nowness” campaign (see last video – A Chanel campaign that discovered Chanel’s cosmetics from a different and very creative way). For a long time, Chanel has communicated on internet about their cosmetics, accessories and fashion collections. Maybe, before the Paris Fashion week starts, it is time to communicate on their watch collection in order to create new expectations for their other products.



 

 

Le temps, c’est de l’argent.  Stress et vitesse occupent nos vies quotidiennes.  Déjeuners, dîners et weekends sont ce que nous désignons comme des « Happy hours ».  Cependant, quelques marques de luxe nous permettent de regarder nos heures de manière différente grâce à des montres très spéciales considérées comme des chefs d’œuvre.

Montblanc a réussi à diversifier la marque. Montblanc est devenu le spécialiste des accessoires de luxe pour hommes & femmes : montres de luxe, accessoires de l’écriture, maroquinerie, bijoux et plus récemment parfums. Montblanc est devenu l’image de l’élégance avec des choses simples et raffinées. Montblanc veut que les consommateurs positionnent leurs montres comme une référence dans le temps de qualité. Et qu’est-ce qu’il définie la qualité du temps ? Ce qu’on fait avec lui. Si nous passons un peu de notre temps en train d’admirer les belles choses que nous entourent, même si c’est seulement pendant une seconde, cela voudra dire que nous utilisé notre temps d’une belle manière. Avec sa nouvelle campagne « La beauté d’une seconde » Montblanc veut transmettre aux gens comment les petits détails de leurs temps peuvent être magnifique. L’idée est simple : Les gens/les internautes enregistrent une seconde (et seulement une) de leurs temps. Après, les fans de la marque Montblanc voteront pour les meilleurs moments. Après, une vidéo compilera toutes les seconds ensembles à travers des différents films avec des thématiques différentes. Le résultat de l’année dernière, comme vous pouvez le constater, est comme le titre le dit : Beau.

Chanel Première

Lorsque nous pensons aux montres Chanel, la célèbre J12 est la première à venir à l’esprit des fans de la marquee.  Déjà icône avec sa céramique blanche et son design révolutionnaire, la J12 est devenue le pillier de la stratégie de Chanel en joaillerie et montres.  Cependant, d’autres modèles supportent le portfolio de marque de Chanel. La Chanel Première, déjà présentée il y a quelques années (voir le 1er film) a été réinventée et relancée.

Dans le film Chanel Première, Chanel montre des séquences qui suivent le même rythme qu’une trotteuse. Le seul protagoniste du spot est la montre Chanel Première. Nous ne voyons ni les visages des mannequins, ni leurs looks différents : jeunes filles, business woman, style urbain, en robe du soir, etc.. et toutes accessoirisent parfaitement leur look avec la nouvelle montre Chanel.  Un autre aspect important de la vidéo est son rythme.  Presque toutes les séquences durent une ou deux secondes. Ce rythme permet au spectateur de se concentrer sur la montre, l’élément omniprésent de toute la vidéo.  Par ailleurs, de manière subliminale, nous pouvons apercevoir le parfum Chanel N°5. En général, la stratégie de Chanel est de considérer le produit comme le héros. Rappelez vous de la campagne « ongles » (celui avec les doigts qui dansent) ou la campagne « Nowness » (voir la dernière vidéo – Une campagne Chanel qui montrent les cosmétiques Chanel d’une manière différente et créative).  Depuis longtemps, Chanel a communiqué sur ses collections cosmétiques, accessoires et couture sur internet.  Peut être qu’avant la Semaine de la Mode de Paris la semaine prochaine ne commence, il est temps de communiquer sur la collection de montres de manière à susciter des envies d’achat…

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