Vive le Sport & other sport campaigns

When you read the following brands, which sports come to your mind?
– Nike
– Adidas
– Puma
– Speedo
Well, I suppose that football, basketball, running, and swimming were mainly the sports that came to your mind. But what about other “less mass-consuming” brands such as Hermès, Gucci or Prada? Can you relate these brands to any sports? In fact yes, you can. Each one of them is related to a sport through sponsoring, advertising, web campaigns or diversification.

 

Hermès

Hermes spring summer 2013Hermes Rallye Sporting Life

Already oriented to the equestrian world, Hermès has several products in its portfolio for this sport. Also, there is the emblematic Hermes Bike to ride with a mix of style and luxury in your city. But it is the new web campaign called “Vive le Sport” that makes Hermès as a reference  in all “chic” sports.
In this new and very creative website section, you can find the new “Rallye 24” dinner service playing tennis while three Hermès bags watch the game. Or a golf game between ties and Kerchiefs. But also, we can find some “petanca” balls sleeping with a sign of “no sport” close to them. Even though the Olympic Games were over last year, Hermes surprises us with a sportier image different of their equestrian sport position.

You can visit the website: http://lesailes.hermes.com/fr/fr/vive-le-sport

 

Gucci

charlotte et gucci
But Hermès is not the only one in the equestrian world. Gucci also is. The “PPR” Group (recently renamed “ Kering”) flagship brand, is a proud sponsor of several important equestrian contests. Today, the Gucci Master has emerged as one of the most important event on this sport category. In Asia, Gucci has become lead sponsor for the Hong Kong Longuiness Master. At the same time, the brand collaborates and sponsors professional riders such as Edwina Alexander (World’s current number one female show jumper) or the princess Charlotte Casiraghi. Charlotte Casiraghi, in parallel, associates its equestrian Gucci image, with other glamorous advertising campaign that makes us travel back in the times of its grandmother Grace Kelly. In this way, the brand part of a dynasty where sport and glamour are part of the family DNA.


Prada

Prada Crew Luna Rossa Ad Prada Luna Rossa Ad

Not everything turns around the horse world. Also there are water sports. In the famous and mythic competition America’s cup, Prada has its own team called “Luna Rossa”. With this team, Prada has tried several times (without success unfortunately) to win the America’s Cup. However, this sea race and the motivated crew of this special “Challenger”, has contributed to make Prada the reference in the sailing sports. Today, “Luna Rossa” is part of the DNA of the brand. A strong team, who has to be concentrated and prepared for difficult moments. “Luna Rossa” team connects strength and serenity. A team with  the same goal: to win the race. A competition spirit that now is in the new Prada fragrance for men called also “Luna Rossa”. In the print campaign, we can see members of the Luna Rossa team. And that contributes to feel the competition.

 

Quand vous lisez les marques suivantes, à quel sport les associez-vous ?
– Nike
– Adidas
– Puma
– Speedo
J’imagine que les réponses ont été basketball, football, athlétisme et natation. Mais que pensez-vous d’autres marques moins « grande consommation » comme Hermès, Gucci ou Prada, par exemple? Pouvez-vous associer ces marques à un sport en particulier? La réponse est OUI. Chacune d’entre elles est associée à un sport à travers le sponsoring, la publicité, les campagnes web ou bien à travers la diversification de leurs marques.

Hermès

Hermès est une marque très orientée vers l’univers équestre. Mais il existe aussi parmi ses produits d’autres produits comme l’emblématique vélo Hermès qui nous évoquent d’autres sports. Et il y a aussi la campagne web “Vive le Sport” qui transforme les produits Hermès en une référence aux sports « chics ».
Dans cette nouvelle et créative version de son emblématique site « Les ailes de Hermès », vous pouvez entrer dans un monde où la gamme de vaisselles « Rallye 24 » joue au tennis pendant que trois sacs mythiques Hermès suivent le jeu. Un monde où l’on peut jouer au golf entre cravates et carrés en soie. Un univers où les boules de pétanque revendiquent le « no sport » avec une bonne sieste. Même si les jeux olympiques ont eu lieu l’année dernière, Hermès nous surprend avec une image plus sportive loin du monde du cheval.

https://marketingmanalyzed.wordpress.com/wp-includes/js/tinymce/plugins/wpgallery/img/t.gif
Gucci

Mais Hermès n’est pas la seule maison dans l’univers équestre. Gucci, marque phare du groupe « Kering » (anciennement connu comme « PPR ») est aussi un sponsor traditionnel de plusieurs événements équestres. Aujourd’hui, le Gucci Master est devenu une référence parmi les compétitions équestres. En Asie, Gucci est devenu le principal sponsor du Hong Kong Longuiness Master. En même temps, la marque collabore avec des cavaliers comme Edwina Alexander ou la princesse Charlotte Casiraghi. Charlotte Casiraghi participe également aux campagnes de communication de Gucci où elle laisse son emprunte de cavalière confirmée. Cette campagne nous fait voyager au temps du glamour de sa grand-mère Grace Kelly. Ainsi, la marque s’associe à une dynastie. Le sport et le glamour s’intègrent à l’ADN de la marque.

Prada

Mais toutes les marques ne riment pas avec « équitation».  Il y aussi la voile. Prada a son propre bateau « Luna Rossa » dans la célèbre et mythique compétition America’s Cup. Avec cet équipage, Prada a tenté (malheureusement sans succès) de gagner l’America’s Cup. Néanmoins, l’esprit de cette régate et la motivation de l’équipage de ce « challenger » (nom qu’on attribue aux participants de l’America’s cup), contribuent à faire de Prada un symbole de la voile. Aujourd’hui, « Luna Rossa » fait partie de l’ADN de la marque. Une équipe forte qui doit être concentrée et préparée pour faire face à de vraies tempêtes sur la mer. L’équipe Luna Rossa représente l’union de la force et de la sérénité. Une équipe qui a un seul et même objectif : gagner la régate. Un esprit qui est reflété dans la nouvelle fragrance pour homme de Prada appelé aussi « Luna Rossa ». Dans la publicité Presse/magazines, nous pouvons voir les hommes qui composent l’équipage du bateau. Ainsi, on peut sentir l’esprit de compétition souffler.

Advertisements
Tagged , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: